Min försäkring

  • Vart hittar jag mitt försäkringsbrev?

    För att hitta ditt försäkringsbrev kan du logga in på Mina Sidor.

    Ditt försäkringsbrev skickas normalt ut via SMS. Om du inte har fått ditt försäkringsbrev på SMS kan det vara på grund av någon av följande anledningar:

    Du har inte slutfört din beställning av lin Försäkring och din försäkring är därmed inte aktiv. För att aktivera försäkringen behöver du följa betallänken som du får vid beställningen och genomföra din första inbetalning. Den första inbetalningen aktiverar försäkringen.

    Din försäkring har ett startdatum som ligger mer än 31 dagar från beställningsdatumet. I detta fall sker ingen inbetalning direkt vid beställningen, du godkänner endast att kommande betalningar sker via autogiro. Den första inbetalningen kommer ske runt den 27:e månaden innan din försäkring ska starta. Det är först då som försäkringen blir fullt aktiverad och ditt försäkringsbevis skickas till dig via SMS.

    Ett felaktigt angett mobilnummer/mobilnummer saknas. Vänligen kontakta kundtjänst: info@linforsakring.se.

  • Förnyas min försäkring automatiskt?

    Försäkringen förnyas automatiskt för ny försäkringsperiod om avtalet inte har sagts upp. Perioden för avtalet är generellt sett 12 månader och framgår av ditt försäkringsbrev. För att hitta ditt försäkringsbrev kan du logga in på Mina Sidor.

    Information om din försäkringsförnyelse kommer på mail och SMS ungefär en månad innan försäkringen ska förnyas.

    Eventuella förändringar avseende premie eller försäkringsvillkoren börjar inte gälla förrän vid avtalets förnyelse.

  • Vilka är mina skyldigheter?

    • Att du lämnar korrekt information vid tecknandet av försäkringen

    • Du ska betala försäkringen

    • Informera oss utan dröjsmål om olyckan är framme

    • Följa säkerhetsföreskrifterna i villkoret t.ex.

    -Upplysa oss om ändrade risker som att du kör längre än vad du angett

    -Medverka vid skadereglering och besiktning

    Försäkringsvillkoren hittar du här.